Popularne sportowe koszulki polo z logo krokodyla to znak rozpoznawczy marki Lacoste, która założona została już w roku 1933. W jej ofercie dziś można znaleźć nie tylko koszulki, ale również inne części garderoby sportowej, a także perfumy, biżuterię, zegarki okulary czy obuwie. Nie wszyscy wiedzą, że interesująca historia marki Lacoste swój początek ma na… korcie tenisowym.
Rene Lacoste – biografia
Osobą, która w największej mierze przyczyniła się do wielkości i rozpoznawalności marki, był jej założyciel – Rene Lacoste. Co ciekawe, nie był on ani projektantem, ani krawcem, lecz… tenisistą.
Z racji tego, że Rene jako dziecko był wyjątkowo chorowity, uprawianie sportu miało być dla niego sposobem na odzyskanie formy po wielokrotnych hospitalizacjach.
Z racji tego, że jego ojciec był znanym biznesmenem, który bardzo liczył się z prestiżem w swoich kręgach biznesowych, nastoletni Rene miał wybór pomiędzy polo, tenisem lub krokietem, czyli sportami typowymi dla ludzi z wyższych sfer. Jak powszechnie wiadomo, zdecydował się na tenis.
Początkowo nie podchodził do tej dyscypliny ze szczególnym zainteresowaniem, jednak po pewnym czasie regularnych treningów zapałał do niej ogromną miłością.
Zaowocowało to tym, że Rene stał się zawodowym tenisistą. W roku 1923 powołano go nawet do reprezentacji Francji! Pierwsze zwycięstwo w Wimbledonie odniósł 1925 roku – w tym samym roku zwyciężył też w turnieju French Open.
Początki marki Lacoste
Rene Lacoste w 1926 roku wzbudził spore kontrowersje, kiedy pojawił się na korcie w koszulce własnego projektu. Uszyto ją z francuskiej bawełny, a jej znakiem szczególnym był krótki rękaw – coś, co w tamtych czasach na korcie tenisowym było wręcz nie do pomyślenia.
Tenisiści ubierali się według rygorystycznego dress code, stąd też pojawienie się Rene w koszulce z krótkim rękawem wywołało spore zaskoczenie i zainteresowanie. Tak żywiołowa reakcja środowiska stała się dla Rene impulsem do założenia własnej marki odzieżowej. Doszło do tego po zakończeniu jego kariery sportowej w roku 1933.
Rozwój marki Lacoste
W latach 30. i 40. flagowym projektem marki Lacoste była wspomniana wyżej biała, bawełniana koszulka z krótkimi rękawami. Dopiero w 1955 roku kolekcja Lacoste powiększyła się o koszulki polo w bardziej urozmaiconych kolorach – w ofercie pojawiły się polo w kolorze granatu, czerwieni czy zieleni.
W latach 60. dowodzenie w firmie przejął najstarszy syn Rene, który znacznie rozszerzył asortyment marki, co przełożyło się na ogromne zainteresowanie i wzrost popularności na całym świecie.
Sam Rene Lacoste zmarł 12 października 1996 roku. Marka, którą po sobie pozostawił, po dziś dzień może pochwalić się fantastycznymi wynikami finansowymi oraz perfekcyjnym, nieskazitelnym wizerunkiem. Firma wciąż się rozwija i to bardzo dynamicznie – współpracuje z najlepszymi światowymi sportowcami i występuje w roli sponsora na ważnych sportowych wydarzeniach, co znacząco wpływa na jej rozpoznawalność.